Gamtos ir tiksliųjų mokslų projektinės dienos
- Paskelbė : Lukas Putinas
- Paskelbta: 2023-06-16
- Kategorija: Renginiai
Projektinės veiklos tęsiasi. Šįkart per dvi dienas turėjome praktiškai pritaikyti įgytas žinias sprendžiant gamtosaugines problemas. Labai įdomi projektinės veiklos tema: ,,Ateitis ir praeitis: namai, kuriuose norėčiau gyventi“. Štai čia buvo veiklos! Reikėjo atpažinti šilumai laidžias ir nelaidžias medžiagas, sukonstruoti iš pasirinktos medžiagos namo maketą, išmatuoti jo matmenis, apskaičiuoti plotą ir tūrį bei išanalizuoti gautus rezultatus. Turėjome atsinešti visas namo statybai reikalingas medžiagas.
Pirmoji diena.
Gavę lapą, kuriame buvo surašytos užduotys ir kaip jas atlikti, kibom į darbus. Mūsų (8B) klasė pasiskirstė į dvi grupes po keturis. Mano grupės kolegos atsinešė kartono ir kitų dekoravimui skirtų medžiagų. Aš pasirūpinau putplasčiu. Visų pirma, padalijome kartoną į šešias dalis. Tai buvo mūsų namelio sienos. Vėliau jas nudažėme violetine spalva, o kai dažai išdžiuvo, priklijavome putplastį prie kitos - nenudažytos - kartono pusės. Pradiniame plane buvo ir stogas, tačiau vėliau supratome, kad stogas bus problema ir netilpsime į nurodytus namelio matmenis - nusprendėme stogo nedėti. Darbo metu iškilo pora problemų. Pirma, nesiklijavo nudažytas kartonas ir putplastis. Šią problemą išsprendėme naudodami dvipusę lipnią juostą ir keletą minučių šiek tiek prilaikę šonus, kad klijai sustingtų ir laikytų namelio sienas. Antra, pritrūkome dažų. Dažus teko skolintis iš mūsų mokyklos dailės mokytojos Audronės Unikauskienės. Namelio konstravimo procesui skyrėme apie tris su puse valandos. Su pasišnekučiavimais ir maisto pertraukėle laikas prabėgo greitai. Džiaugiuosi savo grupės nariais ir labai jiems dėkoju už pagalbą. Be jų nebūtų namelio ir linksmai praleisto laiko.
Antroji diena
Pastatę namelį ir sulipinę jo sienas, iškirpome kartoninį pagrindą ir nudažėme jį žalia spalva. Nusprendėme, jog tai - žolė. Ant žalios spalvos pagrindo nutapėme mažų, mėlynų gėlių. Kai dažai išdžiuvo, priklijavome namelį. Baigus namelio statybos darbus, atėjo laikas aprašymui. Reikėjo suskaičiuoti namelio tūrį, šoninio paviršiaus plotą ir viso paviršiaus plotą. Tai atliko mūsų komandos narys Ignas. Visiems sekėsi gerai, nes galėjome konsultuotis su mokytojais. Viską suskaičiavus, reikėjo aprašyti naudotas medžiagas ir nubraižyti namo maketo schemą. Tai atlikau aš ir mūsų grupės kolegė Gabrielė. Baigę aprašymą, nešėme kompoziciją į mokyklos pirmąjį aukštą. Ant stalo buvo sudėti kitų klasių nameliai su aprašymais. Visos kompozicijos buvo spalvingos. Namelių langai buvo papuošti iš popieriaus padarytomis langinėmis. Ant kai kurių iš jų buvo ir palangių, kuriose ,,žydėjo“ pasodintos gėlės. Džiaugiuosi, jog mūsų mokyklos mokiniai pagalvojo ir stengėsi kurti namelius, kuriuose norėtų gyventi. Sunku patikėti, koks stiprus ryšys atsiranda tarp mokinių tada, kai reikia atlikti kokią nors kūrybinę užduotį. Tokių veiklų norėčiau daugiau. Mano nuomone, komandinės užduotys, kuriose visi grupės nariai susiduria su tomis pačiomis problemomis, moko bendradarbiauti ir iš bet kokios situacijos rasti išeitį.
Gabija Puodžiukaitytė 8b kl.