Projektinė veikla ,,Kalbų dienos. Knygnešio kelias”
- Paskelbė : Lukas Putinas
- Paskelbta: 2023-06-12
- Kategorija: Renginiai
Mūsų gimnazijoje vyksta įvairios projektinės veiklos. Viena iš jų skirta kalboms, ji prasidėjo veikla ,,Seniausios pasaulio kalbos”. Tyrinėjome, kokios yra seniausios kalbos, kaip jos formavosi, kokie garsiausi tomis kalbomis kuriantys rašytojai, menininkai. Kiekviena klasė pagal pasirinktą kalbą rengė laikraščius. Visus laikraščius eksponuojame parodėlėje prie bibliotekos.
Šios projektinės veiklos tęsinys - ,,Kalbų dienos. Knygnešio kelias”. Projektinės veiklos esmė -susipažinti su knynešystės laikotarpio iškiliomis asmenybėmis, jų veikla, aplankyti Kauno muziejus, dalyvauti edukacijose apie knygnešystę, o kitą dieną pristatyti tai, ką sužinojome, užsienio kalbomis, iliustruoti, parengti darbų koliažą.
Edukacijos buvo parinktos labai įdomios: ,,Knygnešio kelias”,,,Viena diena tarpukario mokykloje”, pogrindinės spaustuvės ,,ab” lankymas ir kt.
Mano klasė dalyvavo edukacijoje Lietuvos švietimo istorijos muziejuje ,,Knygnešio kelias”. Visi susėdome ant mažų suoliukų ir gidas pradėjo pasakoti apie knygnešių istoriją, kaip jie slapta gabendavo knygas į Lietuvą spaudos draudimo metu. Tai buvo labai pavojingas darbas. Tačiau knygnešiai buvo drąsūs, nes norėjo, kad lietuviai nepamirštų savo kalbos. Mūsų klasės vaikai turėjo progą suvaidinti vieną sceną iš knygnešių gyvenimo. Vienas berniukas persirengė žandaru, kitas knygnešiu, o trečias zakristijonu. Jiems davė ir specialius rūbus. Tai buvo neįprasta, bet įdomu. Taip pat gidas mums davė pabandyti perskaityti knygelę, iš kurios mokėsi to meto vaikai: jie mokėsi maldos apie tai, kokios geros bausmės su rykšte, bet mes beveik nieko nesugebėjom perskaityti: taip pasikeitė lietuvių kalba. Taip pat mums pasakojo daug įdomių faktų apie tai, kokiomis gudrybėmis naudojosi knygnešiai, kad jų nepagautų, pavyzdžiui: kaip knygnešiai dėdavo knygas į vežimą su dvigubu dugnu ir kaip moterys slėpdavo knygas į specialius sijonus. Kai pasakojo apie šias gudrybes, man buvo ypač įdomu. Mūsų klasės mergaitė taip pat pasimatavo tą sijoną ir sakė, kad sunkoka būtų šitaip nešioti knygas.
Mums muziejus patiko, buvo įdomu, sužinojome nemažai naujų dalykų, tikrai verta apsilankyti bent kartą gyvenime.
Kitą dieną reikėjo parašyti anglų ir vokiečių kalba, ką pamatėme edukacijoje. Reikėjo parašyti ne mažiau kaip 100 žodžių. Rašyti užsienio kalba yra nelengva, anglų kalba mums yra lengvesnė, o vokiečių kalba pakankamai sunki, tad teko daug naudotis internetu. Dar reikėjo savo darbus iliustruoti nuotraukomis ar piešinukais, buvome atsinešę įvairių priemonių (popieriaus, klijų, pieštukų, flomasterių), tad vieni piešė knygnešį, nešanti knygas, kiti knygą. Ši darbo dalis užėmė nemažai laiko, nes nupiešti, iliutruoti reikėjo tvarkingai, po to parengti atliktų darbų koliažą ir pakabinti prie savo klasės durų. Kai darbas buvo baigtas, ėjome pažiūrėti, ką padarė kitos klasės. Visų darbai mums patiko, visi buvo skirtingi, nes ir edukacijos buvo skirtingos.
Ši projektinė veikla buvo įdomi, nes mokiniai vyko į muziejus, gilino žinias iš istorijos, lietuvių kalbos ir užsienio kalbų, dar reikėjo pasitelkti vaizduotę, kaip kuo meniškiau pateikti koliažuose tai, ką pamatėme.
Saulė Rauckytė 7b kl.
Gintautas Garuckas 7b kl.